Arşiv: git
ara
Üye Girişi

Sağlık

Paylaş Yorum Yaz Yazdır Favorim Yap
Normal Yazı Boyutu Orta Yazı Boyutu Büyük Yazı Boyutu
01.07.2010 08:58

Mucize meyve

Birçok kanser türü ile kalp hastalıkları gibi çok sayıda rahatsızlığa iyi geldiği açıklandı
Mucize meyve Vişne ile suyu ve konsantresinin, Meyve Suyu Endüstrisi Derneği Genel Sekreteri Ebru Akdağ vişnenin faydalarına dair şunları aktardı: “Yapılan araştırmalar sahip olduğu özellikleriyle sağlık açısından vişnenin inanılmaz faydaları olduğunu ortaya koyuyor. Antioksidanlar, serbest radikallerle tepkimeye girerek bunların başlattığı zincir reaksiyonu durduran ve böylece vücudumuzdaki hayati bileşenlerin zarar görmesini engelleyen moleküllerdir. Antioksidanlarca yüksek olan besinler, 'Oksijen Radikali Emme Kapasitesi' (ORAC) yüksek olan besinler olarak bilinirlerî

GÜNDE 25 GRAM

Michigan Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada vişneden elde edilen ürünlerin işlemeden ve depolamadan sonra bile antioksidan özelliklerini koruduğunu ortaya koyduğunu vurgulayan Akdağ, “Günlük antioksidan ihtiyacının karşılanması için belirli miktarda ORAC alınmasını öneriyor. 25 gram vişne suyu konsantresinin, günlük ihtiyacı rahatlıkla karşıladığı belirtiliyorî dedi.

ASPİRİNDEN DAHA ETKİLİ

Akdağ, vişnenin antosiyaninleri üzerinde Michigan Üniversitesi'nde yapılan başka bir araştırmada ise önemli bir sonucun ortaya çıktığını belirterek, bu sonuca göre, vişnedeki başlıca antosiyanin olan 'cyanidin'in, iltihap engelleme etkinliğinin aspirinden daha çok olduğunu söyledi.

BİR AVUCU UYKUYU DÜZENLİYOR

Melatoninin beyindeki hipofiz bezinde salgılanan, vücudun günlük ritmini ve uyku düzenini geliştiren bir hormon olduğunu dile getiren Akdağ, şöyle devam etti:

“Teksas Üniversitesi'nden Prof. Russel Reiter vişnenin melatonin içerdiği bilinen nadir gıdalar arasında yer almakla kalmayıp, bünyesindeki melatonin oranının insan kanında bulunandan fazla olduğunu belirtiyor. Ayrıca Prof. Reiter ve çalışma arkadaşları, sadece bir avuç vişne yemenin bile kandaki melatonin seviyesini artırdığını ve dolayısıyla vücudun doğal uyku düzenini geliştirdiğini açıklıyor.î

EKLEM İLTİHAPLARINDA DA ETKİLİ

Akdağ yapılan araştırmalarda vişnenin gut ataklarını ve eklem iltihaplanmalarından kaynaklanan ağrıların dindirilmesinde etkili olduğunun bulunduğunu dile getirdi.





FACEBOOK YORUM      Facebook hesabınızla yorum yapın, daha hızlı onaylansın!


GİRİŞ YAPIN
  • Haberlere yorum yazabilmeniz için sitemize üye olmanız gerekmektedir.
  • Eğer üyeyseniz, aşağıdaki formu kullanarak hemen giriş yapabilir ve yorum yazabilirsiniz...
Şifremi unuttum


Daha önce üye olmadıysanız üye kayıt formu için tıklayın.
YORUMLAR      Toplam 0 yorum
Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...
 ADnet Reklamları Reklam vermek için tıklayınız  

 

GÜNÜN HABERLERİ


FACEBOOK'TA PAYLAŞILANLAR tümü

FOTO GALERİ tümü
Spor karikatürleri Puan: İzlenme: 91013
PKK'lılar Suriye'de terör estirdi Puan: İzlenme: 39634
Rus işi karikatürler Puan: İzlenme: 348193
Olay yarattılar Puan: İzlenme: 512863
kişisel

TWITTER'DA PAYLAŞILANLAR tümü